5/5 - (2 امتیاز)

بسته بندی هارد اصولی برای ارسال هارد دیسک به کلینیک هارد ایران

هر روزه تعداد زیادی بسته پستی و پیک حاوی انواع هارد دیسک برای بازیابی اطلاعات هارد و تعمیر و جراحی به دفتر مرکزی کلینیک هارد ایران ارسال می‌شود.
درصد کثیری از این بسته‌های هارد دیسک دارای بسته بندی استاندارد و اصولی نیستند.

بسیاری از هارد دیسک‌های معیوب در طول سفر پستی و یا ارسال توسط پیک خود به دلیل بسته بندی غیر استاندارد متحمل آسیب‌های بیشتری می‌شوند.
این آسیب‌ها می‌توانند بر اثر ضربه و یا بار الکتریکی موجود در بسته‌بندی به وجود آیند.

این دست از آسیب‌ها جزو شدید‌ترین صدمات سخت‌افزاری هستند که کار بازیابی اطلاعات را سخت و حتی در برخی موارد بازیابی اطلاعات را غیرممکن می سازد.
این موضوع کلینیک هارد ایران را بر آن داشت تا مقاله‌ای در خصوص بسته بندی استاندارد هارد دیسک برای راهنمایی  شما مشتریان گرامی تنظیم کرده تا از صدمات احتمالی مشابه جلوگیری شود.

مراحل بسته بندی اصولی یک هارد دیسک:

  1. هارد دیسک خود را از کامپیوتر جدا کنید:
    اگر هارد دیسک شما داخل لپ‌تاپ‌تان قرار دارد؛ می‌توانید با کمک گرفتن از فیلم آموزشی راهنمای جدا کردن هارد دیسک لپ‌تاپ؛ هارد دیسک را به صورت اصولی و صحیح از لپ‌تاپ جدا کرده و خارج کنید. همچنین اگر هارد شما در درون کیس رایانه شخصی قرار دارد و نیاز به ریکاوری هارد کامپیوتر دارید، ابتدا بایستی کابل‌های متصل به آن را قطع کنید؛ یکی از کابل‌ها به پاور متصل است و کابل دیگر به مادربرد کامپیوتر شما. هر دو کابل را جدا کنید و سپس هارد را از سینی داخل کیس جدا کنید. برخی کیس‌ها مکانیزم کشویی برای هارد تعبیه کرده‌اند و برخی دیگر تنها با پیچ هارد را دورن سینی خود نگه می‌دارند. با احتیاط پیچ‌ها را باز کرده و هارد را آرام از سینی کیس جدا کنید.
  2. برد هارد دیسک را از سیلندر آن جدا کنید:

    بسته بندی هارد
    برای جلوگیری از صدمه دیدگی هارد دیسک‌تان پیشنهاد می‌کنیم تا برد PCB هارد دیسک را از سیلندر باز کنید.
    برای این کار می‌بایست ابتدا پیچ‌های برد را باز کرده، سپس به راحتی برد را از سیلندر جدا کنید. دقت کنید که برای این کار اجباری وجود ندارد.
  3. کاور بسته بندی ضد الکتریسیته ساکن:
    برای بسته بندی هارد دیسک خود قبل از هر چیز به دو عدد کاور مخصوص هارد دیسک که ضد الکتریسیته ساکن باشد نیاز دارید.
    چرا که ضربه‌گیرها به هر شکلی به خاطر شکل ساختاری خود دارای مقادیر زیادی الکتریسیته ساکن می‌باشند و این الکتریسیته ساکن می تواند صدمات جدی به هارد شما وارد کند.

    ارسال با جعبه بسته بندی هارد
  4. تهیه‌ی جعبه‌ای محکم و مناسب:
    توجه داشته باشید بسته بندی شما با هر میزان استاندارد در صورتی‌که در جعبه‌ای مناسب قرار نگیرد، با توجه به بعد مسافت زیادی که طی می‌کند، به احتمال زیاد آسیب می‌بیند.
    برای این کار جعبه‌ای مناسب است که از نظر ابعاد خیلی بزرگ‌تر از هارد‌ دیسک شما نباشد؛ تا اصطلاحا هارد داخل جعبه بازی نکند. اگر جعبه بزرگ است، می‌توانید با ضربه‌گیر اطراف هارد را بپوشانید تا هارد داخل جعبه حرکت نکند.
  5. ضربه‌گیرهای حبابی:

    ضربه گیر هارد
    پس از تهیه‌ی جعبه‌ی مناسب، کف و دیواره‌ی جعبه را با استفاده از ضربه‌گیرهای حبابی تخت بپوشانید. سیلندر هارد دیسک و برد آن را به صورت جداگانه درون کاور ضد الکتریسیته ساکن قرار داده و برای امنیت بیشتر بر روی کاور چند لایه ضربه‌گیر ورقه‌ای را دور هر دو قطعه کشیده و به وسیله چسب نواری پهن آن را محکم کنید.
  6. شکل قرار گرفتن هارد دیسک درون جعبه:
    برد و سیلندر هارد دیسک خود را پس از ایجاد پوشش ضربه‌گیر، درون جعبه قرار دهید.
    فضاهای خالی درون کارتن را در صورت امکان با ضربه‌گیرهای پفکی و در صورت نیود آن با همان ضربه‌گیرهای حبابی تخت بپوشانید.
    در پایان مطمئن شوید که هارد دیسک با جابجایی جعبه از هر زاویه‌ای ثابت بماند.
  7. بسته‌بندی جعبه:
    درب زیری و درب رویی جعبه را به وسیله نوار چسب پهن ببندید و محکم کنید.
  8. الصاق اطلاعات تماس شما:

    نوشتن نام روی کارتن بسته بندی هارد
    نکته‌ی بسیار مهم این است که برای گم نشدن هارد شما در میان هزاران هارد دیسک؛ حتما اطلاعات فرستنده، شامل نام و شماره تماس‌های فرستنده و دیگر اطلاعات ضروری را بر روی برگه‌ای با خط خوانا یادداشت کنید و با نوار چسب پهن روی بسته‌بندی هارد دیسک بچسبانید. اگر چند هارد را با یک بسته‌بندی ارسال می‌کنید؛ لازم این کار را برای تک تک هاردها انجام دهید.
  9. ارسال بسته :
    با انجام این کار، دفتر پذیرش کلینیک هارد ایران به محض دریافت بسته ارسالی شما، با استفاده از اطلاعات مندرج بر روی هارد، با شما تماس گرفته و مراحل ورود و پذیرش کار شما به کلینیک هارد ایران را در اسرع وقت انجام خواهد داد. در صورت نیاز میتوانید از بخش تماس با ما با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند.
بخوانید  ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد کامپیوتر توشیبا Toshiba

 

برخی از مشتریان کلینیک هارد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *