5/5 - (26 امتیاز)

بازیابی اطلاعات هارد خراب

ریکاوری هارد خراب

درصورتی‌که اطلاعات مهمی در هارد خراب خود دارید، توصیه می‌شود در صورت خرابی هارد دیسک، آن را از سیستم جدا کرده و از هرگونه دستکاری اجتناب نمایید!

هارد ها همیشه در معرض خرابی به دلایل مختف فیزیکی یا لاجیکالی هستند. بعضی از این خرابی ها قابل تعمیر و گاهی غیرقابل تعمر میباشند. اما نتکه ی مهم و نگرانی بیشتر افراد بازیابی اطلاعات هارد خراب است.

اگر هارد دیسک شما از کار افتاده باشد و حتی یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود نداشته باشید، ممکن است فایل ها و اسناد مهم خود را از دست بدهید. گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید که هارد دیسک از کار افتاده است، اما در واقع، فقط به دلایل خرابی لاجیکال مانند اشکالات نرم افزاری، حمله ویروس یا بدافزار، خرابی فایل یا سیستم، حذف یا فرمت تصادفی و غیره خام یا غیرقابل دسترس شده است. می تواند روش های داده شده را دنبال کند تا دلیل دقیق آن را بیابد و سپس اطلاعات از دست رفته را از درایو بازیابی کند.

تماس با کارشناسان کلینیک هارد

خرابی هد هارد

هد از قطعات اصلی داخلی یک هارد میباشد. هد خواندن/نوشتن یا هد RW دستگاهی روی بازوی هارد دیسک است. داده ها را از روی صفحه دیسک هارد می خواند و می نویسد.

خرابی هد در واقع یکی از شایع ترین دلایل خرابی هارد دیسک است که از علائم رایج آن میتوان به شنیدن صداعای عجیب و غریب از هارد اشاره کرد. از دیگر علائم خرابی هد هارد میتوان به خرابی فایل ها ویا فریز شدن کامپیوتر اشاره کرد.

سوابق کلینیک هارد ایران

ریکاوری هارد خراب
در کمتر از 6 ساعت

درخواست ریکاوری فوری

حذف پارتیشن هارد

پارتیشن هارد دیسک به عنوان فضای ذخیره سازی روی هارد دیسک تعریف می شود. اکثر سیستم عامل ها به کاربران اجازه می دهند یک هارد دیسک را به چند پارتیشن تقسیم کنند و یک هارد دیسک فیزیکی را به چندین هارد دیسک منطقی کوچکتر تبدیل کنند. که بر اثر خرابی هارد ممکن است پارتیشن ها یا داده های یک هارد حذف شوند.

مشاوره رایگان جهت حفظ اطلاعات

برآورد هزینه بازیابی اطلاعات هارد خراب

برآورد هزینه ریکاوری هارد آنلاین

بوی سوختگی از هارد

هرگز این اشتباه را نکنید!

توجه: اگر زمانی‌که هارد دیسک خود را به سیستم وصل می‌کنید از هارد بوی سوختگی به مشام می‌رسد،سریعا هارد را از برق جدا کرده و به مراکز معتبر جهت بررسی مراجعه نمایید. لازم بذکر است در صورتیکه  هارد توسط افراد غیرمتخصص  دستکاری شود، اطلاعات شما برای همیشه از دست خواهد رفت.

بدسکتور در هاردهای خراب

  • سکتور حداقل واحد ذخیره سازی یک هارد دیسک است. اکثر طرح های پارتیشن بندی دیسک به گونه ای طراحی شده اند که فایل ها بدون توجه به اندازه واقعی فایل، تعداد کاملی از بخش های هارد را اشغال کنند.بدسکتور یک بخش غیرقابل استفاده یا بخش فرعی در یک مسیر روی یک دیسک مغناطیسی یا نوری است که روی هارد دیسک قرار دارد.
    معمولاً پس از آسیب فیزیکی یا به ندرت ناتوانی سیستم عامل (OS) در دسترسی به اطلاعات ایجاد می شود. که به دو نوع فیزیکی و منطقی تقسیم میشود

    1. مشکلاتی که موجب بدسکتور فیزیکی (Hard bad sector) می‌شود:
    • مشکلات برد، هد، پلاتر
    • مشکلات سخت افزاری مکانیکی و الکترونیکی

    2. مشکلاتی که موجب بدسکتور منطقی (Soft bad sector) می‌شود:

    • نقض در بررسی حافظه به علت خطاهای خواندن و رایت کردن
    • تخریب هدر های بخش تحت تاثیر میدان مغناطیسی

کلینیک هارد ایران، بنیانگذار بازیابی اطلاعات در کشور، جهت رفاه حال مشتریان،  تست و بررسی هارد خراب و ضربه خورده را بصورت رایگان ارائه می‌دهد.