5/5 - (1 امتیاز)

بسیاری از مشتریان کلینیک هارد ایران افراد غیرفنی و ناآشنا با سخت‌افزار هستند و در قریب به یقین تمام مواردی که این افراد هارد دیسک لپ‌تاپ‌شان به مشکل برمی‌خورد؛ دچار این ترس و واهمه می‌شوند که چگونه می‌توانند هارد دیسک را از لپ‌تاپ جدا کنند تا هارد آن را برای بازیابی اطلاعات هارد لپتاپ نزد کلینیک هارد ایران بفرستند و هارد نو را جایگزین هارد قدیمی کنند. ویدیوهای زیادی در اینترنت وجود دارد که برای تک تک مدل‌های گوناگون لپ‌تاپ نحوه‌ی باز کردن و جدا کردن هارد دیسک آنها را توضیح می دهند. اما کارشناسان ما در کلینیک هارد ایران به این نتیحه رسیدند که لازم است تا ما نیز تعدادی ویدیو برای مشتریان خوب کلینیک هارد ایران تدارک ببینیم و در آن به طور کلی شیوه‌ی جداسازی هارد دیسک از لپ‌تاپ را برای افراد نا آشنا با رایانه و غیرفنی توضیح دهیم.

برای جداسازی هارد لپ‌تاپ به طور کلی ما دو نوع لپ‌تاپ داریم:

  • دسته‌ی اول لپ‌تاپ‌هایی هستند که هارد دیسک (همچنین اسلات رم آنها) آنها در محفظه‌ای کوچک‌تر و جدا از پوشش اصلی زیر لپ‌تاپ قرار دارد. شما می توانید با بازکردن به طور معمول دو پیچ؛ این درپوش را جدا کرده و خیلی سریع و راحت به هارد دیسک و اسلات‌های رم دسترسی یابید. این ویژگی متعلق به لپ‌تاپ‌هایی است که اصطلاحا راحت آپگرید می‌شوند و می‌توانید با باز کردن دو پیچ به راحتی رم و هارد آنها را ارتقا دهید.
  • دسته‌ی دوم لپ‌تاپ‌هایی هستند که دسترسی به هارد دیسک آنها نیازمند بازکردن کل پوشش زیرین لپ‌تاپ است. حالا خود این لپ‌تاپ به چند دسته تقسیم می‌شوند و دسته‌ای با باز کردن پوشش زیرین لپ‌تاپ قابلیت دسترسی به هارد دیسک را می‌دهند و دسته‌ای دیگر هارد دیسک چسبیده به زیر یا بخشی از مادربرد بوده و نیازمند باز کردن تعداد زیادی پیج و احتیاط فراوان است. به طور معمول لپ‌تاپ‌های نازک که در بازار به اولترابوک معروف هستند و مک‌بوک‌های اپل در این دسته قرار می‌گیرند و دسترسی به هارد دیسک آنها نیازمند حرفه‌ای بودن است تا بدون ضربه زدن به اجزای لپ‌تاپ، هارد آنها را جدا کرد.
بخوانید  تبدیل MBR به GPT و رفع خطای GPT هنگام نصب ویندوز

ما برای هر دو دسته ویدیوهایی تدارک دیده‌ایم که در ادامه شما را به دیدن آنها دعوت می‌کنیم. توجه داشته باشید که این ویدیوها برای آشنایی شما تهیه شده‌اند و کلینیک هارد ایران مسئولیتی در قبال افراد غیرفنی که بدون دانش لازم به لپ‌تاپ خود صدمه می‌زنند ندارد. پیش از هر کاری یادتان باشد باید با تمام فنون کار آشنا باشید.

نکته: پیش از هر کاری و باز کردن هر پیچ لپ‌تاپ یادتان باشد که باید لپ‌تاپ را از برق جدا کرده و باتری آن را نیز از مدار خارج کنید. پیش از جدا کردن باتری از مدار هرگز هارد دیسک را جدا نکنید؛ چرا که باعث صدمه زدن به لپ‌تاپ خود می‌شوید.

 

برخی از مشتریان کلینیک هارد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *