4.2/5 - (5 امتیاز)

امروزه اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ تبدیل به اصلی‌ترین ابزار ارتباطات شخصی و کاری در ایران شده. ما نیز در کلینیک هارد ایران از طریق واتساپ با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنیم. رسید ما از طریق واتساپ ارسال می‌شود. پاسخگویی 7×24 به مشتریان از طریق این اپلیشکیشن ارائه می‌شود. ارسال لیست فایل و بسیاری از مسائل دیگر علاوه بر سامانه پیگیری سایت ما از طریق واتساپ نیز برای رفاه مشتریان‌مان انجام می‌شود. حالا با این همه تکیه بر این اپلیکیشن در مسائل کاری و شخصی؛ اگر اشتباهی عکسی یا فیلمی یا فایلی پاک شود؛ آیا بازیابی چت و اطلاعات و عکس‌های واتساپ ممکن است؟ در این مقاله ما سریع‌ترین و آسان‌ترین راه ممکن را برای بازیابی اطلاعات پاک شده در اپلیکیشن واتساپ را معرفی می‌کنیم.

واتساپ برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها هیچ تاریخچه‌ای از چت‌ها و عکس‌ها و ویدیوهای شما روی سرورهای خودش ذخیره نمی‌کند و برای بازیابی چت‌ها و عکس‌ها و فایل‌ها نیاز هست تا از بکاپ آنلاین گوگل درایو یا آی‌کلود اپل و یا فایل‌های موجود در گوشی یا رایانه شما استفاده شود.


دسترسی سریع: آموزش بازگردانی فایل‌های واتساپ | برنامه‌های ریکاوری واتساپ | دانلود برنامه‌های ریکاوری واتساپ | فایل‌های واتساپ کجا ذخیره می‌شوند؟ | آموزش بازیابی چت‌های واتساپ


روش بازیابی عکس‌های واتساپ

به طور کلی سه روش برای بازگردانی عکس‌های قدیمی پاک شده‌ی واتساپ وجود دارد که در ادامه به شرح کامل هر کدام از آنها خواهیم پرداخت:


چگونه عکس‌های پاک شده در واتساپ را بازیابی کنیم؟

راه اول: بازیابی عکس‌های واتساپ از طریق پوشه اصلی و کپی‌های داخل حافظه گوشی

به دو صورت امکان دارد که عکس یا ویدیو یا فایلی را از واتساپ پاک کنید. یکی از موارد این است که همانند تصویر روبرو از طریق خود اپلیکیشن به هر دلیلی اقدام به پاک کردن فایل کنید. مورد دوم پاک کردن فایل به طور مستقیم از داخل حافظه گوشی است. دقت کنید در حالت اول اگر روی گزینه Delete media from my phone تیک بزنید؛ فایل اصلی از روی حافظه گوشی شما هم پاک می‌شود. البته توجه داشته باشید که اگر پیش‌تر یک کپی از این فایل در جایی غیر از پوشه‌های اصلی واتساپ در گوشی خود داشته باشید؛ (مثل ذخیره کردن در پوشه گالری) آن کپی هرگز پاک نخواهد شد. واتساپ تنها فایل‌های داخل پوشه خود برنامه را پاک می‌کند. اگر این گزینه را تیک نزده باشید، می‌توانید با رفتن به پوشه واتساپ در حافظه گوشی خود به راحتی فایل را برداشت کنید. کافی است تا از طریق برنامه مدیریت فایل گوشی اندرویدی خود به حافظه داخلی رفته و از آنجا پوشه واتساپ را باز کنید. فایل‌ها همه داخل پوشه Media ذخیره می‌شوند. در این پوشه برای هر فرمت فایل یک پوشه اختصاصی وجود دارد. گوشی‌های آیفون چنین قابلیتی ندارند و این روش برای آنها کار نمی‌کند.

از طریق این مسیر می‌توانید به فایل عکس‌ها در واتساپ دسترسی داشته باشید:
Internal Memory > WhatsApp > Media > WhatsApp Images

از طریق این مسیر می‌توانید به فایل ویدیوها در واتساپ دسترسی داشته باشید:
Internal Memory > WhatsApp > Media > WhatsApp Video

از طریق این مسیر می‌توانید به فایل اسناد (مثل PDF) در واتساپ دسترسی داشته باشید:
Internal Memory > WhatsApp > Media > WhatsApp Documents

عکس بازیابی چت و اطلاعات و عکس‌های واتساپ 2023

راه دوم: بازیابی عکس‌های واتساپ از طریق بکاپ خود اپلیکیشن واتساپ

برای این روش شما می‌بایست از قبل قابلیت بکاپ واتساپ را فعال کرده باشید. در گوشی‌های اندرویدی این بکاپ در Google Drive حساب گوگل شما ذخیره می‌شود و در آیفون و آی‌پد در حساب iCloud شما پشتیبان‌گیری انجام می‌شود. توجه داشته باشید که بهتر است این قابلیت را همیشه فعال کنید و زمان‌بندی بکاپ گرفتن را نیز به طور روزانه تنظیم کنید تا چیزی را از دست ندهید.

بازیابی چت و اطلاعات و عکس‌های واتساپ

برای بازیابی اطلاعات از این طریق به بخش Settings > Chats > Chat Backup در قسمت تنظیمات واتساپ بروید. در اینجا می‌توانید تاریخ آخرین بکاپ واتساپ خود را مشاهده کنید و اگر عکس پاک شده از نظر زمانی به تاریخ بکاپ شما می‌خورد، به راحتی می‌توانید از همین طریق عکس، ویدیو، چت یا هر چیز دیگری را بازیابی کنید. اگر تاریخ آخرین بکاپ را مناسب دیدید؛ به راحتی می‌توانید با حذف برنامه و نصب دوباره‌ی واتساپ؛ تمام چت‌ها؛ عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌ها را از روی آخرین بکاپ بازیابی کنید. توجه داشته باشید که در این حالت تمام چت‌ها و فایل‌های بعد از تاریخ آخرین بکاپ خود را از دست می‌دهید. اگر نمی‌خواهید واتساپ را حذف و دوباره نصب کنید؛ یک روش جایگزین، نصب و فعال کردن واتساپ روی یک گوشی یا تبلت دیگر است. وقتی شماره خود را وارد و تایید کنید؛ از روی آخرین بکاپ تمام چت‌ها و عکس‌ها و ویدیوها و فایل‌های شما بازیابی می‌شوند. پس توجه داشته باشید که فعال کردن بکاپ روزانه واتساپ چقدر در بازیابی فایل‌های مهم می‌تواند به شما کمک کند.

راه سوم: بازیابی عکس‌های واتساپ از طریق نرم‌افزارهای ریکاوری

راهنمای گام به گام ریکاوری اطلاعات گوشی اندروید در خانه 2023

در صورتی‌که راه‌های اول و دوم به شما کمک نکرد؛ باید به راه آخر امیدوار باشید. یعنی استفاده از نرم‌افزارهای ریکاوری موبایل. این نرم‌افزارها با بررسی حافظه داخلی گوشی یا تبلت شما و کارت حافظه SD نصب شده در گوشی یا تبلت شما؛ با استفاده از روش‌های شناخته شده شروع به بررسی حافظه برای بازیابی اطلاعات پاک شده می‌کنند.


چه برنامه‌هایی برای بازگردانی عکس‌های قدیمی واتساپ مناسب هستند؟

برنامه‌های متفاوتی برای بازیابی اطلاعات پاک شده‌ی موبایل وجود دارند. تمام این برنامه‌ها پولی بوده و نیاز به دسترسی روت (root) دارند. به شما توصیه اکید می‌کنیم که هرگز از اپلیکیشن‌های پولی کرک شده موجود در اینترنت استفاده نکنید. مشخص نیست که این اپلیکیشن‌ها ویروسی یا دارای بدافزار یا جاسوس‌افزار یا باج‌افزار (Ransomware) باشند. بهترین برنامه از نظر کلینیک هارد ایران EaseUS MobiSaver است که لیسانس تک کاربره‌ی اندروید آن 40 دلار قیمت دارد. عموم برنامه‌های ریکاوری موبایل 20 تا 50 دلار قیمت دارند. دقت کنید که تمام این برنامه نیاز دارند تا روی یک لپ‌تاپ یا PC ویندوزی و یا مک‌های اپل نصب شوند؛ سپس گوشی یا تبلت خود را باید با کابل به سیستم وصل کنید و دسترسی Root نیز داشته باشید. سپس امکان بازیابی اطلاعات را خواهید داشت.

بخوانید  تعویض هد و پلاتر هارد دیسک برای مشتریان هارد ایران+ویدیو

ترفندی برای استفاده‌ی رایگان از برنامه‌های پولی ریکاوری

اکثر برنامه‌های بازیابی به رایگان قابل دانلود کردن هستند و نیازی نیست به سایت‌های دانلود فایل بروید و نسخه‌های غیررسمی را دانلود کنید که احتمال دارد آلوده به ویروس باشند. شگرد این نرم‌افزارها در اکثر موارد این‌گونه است که نرم‌افزار را رایگان دانلود می‌کنید و کل حافظه را اسکن می‌کنید و لیست فایل‌های قابل بازیابی را به شما نمایش می‌دهد. حالا اگر بخواهید این فایل‌ها را برداشت کنید باید پول بپردازید. این موضوع به شما نشان می‌دهد که بهتر است ابتدا از سایت اصلی این نرم‌افزار نسخه‌ی رایگان را دانلود کنید و حافظه‌ی خود را با یک برنامه‌ی معتبر و ایمن اسکن کنید و ببینید آیا اصلن فایل‌تان قابل بازیابی هست یا نه. در صورتی‌که برنامه لیست فایل‌های قابل بازیابی را به شما نشان داد و آن فایل یا فایل‌هایی که می‌خواستید در فهرست موجود بود؛ حالا می‌توانید به سراغ خریدن برنامه اصلی بروید و یا اگر ساکن ایران هستید و امکان خرید برنامه را ندارید؛ شروع به جستجو در گوگل کنید و سریال نامبرهای رایگان و روش‌های کرک مطمئن را امتحان کنید تا به نتیجه برسید. تاکید می‌کنیم هرگز فایل‌های از قبل کرک شده را دانلود نکنید چون در 90% مواقع این فایل‌ها آلوده به ویروس یا بدافزار یا جاسوس‌افزار و یا باج‌افزار هستند.


دانلود برنامه‌های ریکاوری عکس‌های واتساپ

برنامه‌های زیر را از لینک‌های مطمئن و امن قرار داده شده دانلود کنید و برای استفاده‌ی رایگان ازشان از ترفند نوشته شده در بالا بهره بگیرید.


عکس‌ها و فیلم‌های واتساپ در کجا ذخیره می‌شوند؟

حتما برای‌تان سوال پیش آمده که فایل‌های واتساپ کجا ذخیره می‌شوند که بروید و یک عکس، ویدیو یا هر فایل دیگری را از آنجا برداشت کرده و در جای دیگری کپی کنید. بسته به نسخه‌ی واتساپی که استفاده می‌کنید (اندروید، آیفون، دسکتاپ یا وب) محل ذخیره‌ی عکس‌ها و فیلم‌ها متفاوت است که در اینجا به شما هر کدام‌شان را به طور کامل توضیح می‌دهیم.


عکس‌ها و فیلم‌های واتساپ نسخه‌ی اندروید در کجا ذخیره می‌شوند؟

در نسخه‌ی اندروید واتساپ تمام عکس‌ها و فیلم‌ها و ویس‌ها و سایر فایل‌ها در پوشه‌ی اصلی واتساپ در حافظه‌ی داخلی شما ذخیره می‌شوند. از طریق برنامه مدیریت فایل به حافظه داخلی خود بروید و پوشه‌ی WhatsApp را باز کنید و سپس به پوشه‌ی Media بروید. همه چیز همینجاست.

از طریق این مسیر می‌توانید به فایل عکس‌ها در واتساپ دسترسی داشته باشید:
Internal Memory > WhatsApp > Media > WhatsApp Images

از طریق این مسیر می‌توانید به فایل ویدیوها در واتساپ دسترسی داشته باشید:
Internal Memory > WhatsApp > Media > WhatsApp Video

از طریق این مسیر می‌توانید به فایل اسناد (مثل PDF) در واتساپ دسترسی داشته باشید:
Internal Memory > WhatsApp > Media > WhatsApp Documents

بازیابی چت و اطلاعات و عکس‌های واتساپ

دقت کنید در هر کدام از پوشه‌ها یک پوشه با نام Sent وجود دارد که شامل فایل‌هایی است که شما ارسال کردید.


عکس‌ها و فیلم‌های واتساپ نسخه‌ی آیفون و آیپد در کجا ذخیره می‌شوند؟

برخلاف اندروید، iOS هیچ برنامه مدیریت فایلی در اختیار شما نمی‌گذارد که بتوانید همانند گوشی‌های اندرویدی فایل سیستم خود را مرور کنید و با رفتن به محل ذخیره‌ی فایل‌ها؛ آنها را برداشت کنید. کاربران حرفه‌ای و توسعه‌دهندگان اپل روش دسترسی به فایل‌های ایزوله‌شده‌ی برنامه‌ها را می‌دانند. این کار نیاز به روت کردن آیفون دارد که به جیلبریک شناخته می‌شود. ما اینجا روش قفل‌شکنی iOS را توضیح نمی‌دهیم چون هم به بحث ما مربوط نیست و هم نیاز به جیلبریک آیفون دارد که ویژه‌ی کاربران حرفه‌ای است. ما اینجا تنها مسیر دسترسی به فایل‌های واتساپ را برای کاربرانی که می‌توانند به فایل سیستم اپل دسترسی داشته باشند شرح می‌دهیم. بنابراین کاربران غیرحرفه‌ای به این روش اتکا نکنند.

در نسخه‌ی iOS 13 می تواید از مسیر زیر استفاده کنید:
Application Groups > net.whatsapp.WhatsApp.shared > Message > Media

به طور کلی واتساپ فایل‌ها را در iOS در مسیر زیر ذخیره‌سازی می‌کند:

Library/Media/CONTACT_WHATSAPP_ID

حالا CONTACT_WHATSAPP_ID چیست؟ همان شماره‌های واتساپ هستند که به صورت 9809121234567@s.whatsapp.net ذخیره می‌شوند. دقت کنید که برای گروه‌ها این ID به صورت شماره شخص سازنده‌ی گروه به علاوه‌ی زمان تشکیل گروه به صورت فرمت epoch ذخیره می‌شوند: 9809121234567-1483006443@g.us
در بالا 1483006443 همان فرمت زمان epoch است که با تبدیل آن در این سایت به تاریخ Thursday, 29 December 2016 10:14:03 خواهید رسید.


آموزش روش دسترسی به فایل‌های واتساپ در iCloud

گرچه اپل اجازه نمی‌دهد تا کاربران‌ش به فایل سیستم iOS داشته باشند؛ اما به فایل‌های واتساپ می‌توان بدون دسترسی روت به آیفون از طریق iCloud هم دسترسی داشت. در اینجا روش دسترسی به فایل‌های واتساپ از طریق iCloud را برای شما توضیح می‌دهیم.

  • کافی‌ست تا هر عکس یا فایل صوتی یا ویدیویی یا فرمت‌های دیگر که به شما در واتساپ فرستاده می‌شود را با کلیک روی دانلود یا Save در آیفون یا آیپد خود ذخیره کنید
    بازیابی چت و اطلاعات و عکس‌های واتساپ
  • حالا به قسمت تنظیمات (settings) آیفون خود بروید و در قسمت iCloud قابلیت iCloud Drive را فعال کنید و آن را به اکانت iCloud فعال خود متصل کنید. حالا به پایین اسکرول کنید و با دیدن اپ واتساپ قابلیت iCloud را برای واتساپ نیز فعال کنید. (دکمه به رنگ سبز درآید مثل تصویر بالا) با فعال کردن این قابلیت تمام Media‌های واتساپ که در آیفون یا آیپد ذخیره می‌کنید را اپل در iCloud Drive شما ذخیره خواهد کرد. دقت کنید در این حالت تمام ویس‌ها، عکس‌ها و ویدیوهای شما در iCloud Drive ذخیره می‌شود. حالا با رفتن به iCloud Drive می‌توانید به فایل‌های واتساپ خود به راحتی و بر روی چندین ابزار مختلف دسترسی داشته باشید.

یک روش عالی برای دسترسی به فایل‌های واتساپ در آیفون، استفاده از نرم‌افزار Wondershare MobileTrans است که در انتهای این مقاله توضیح داده شده.


عکس‌ها و فیلم‌های واتساپ نسخه‌ی دسکتاپ در کجا ذخیره می‌شوند؟

در صورتی‌که واتساپ را روی رایانه شخصی خود نصب کرده باشید می‌توانید از مسیر زیر برای پیدا کردن محل ذخیره‌ی فایل‌ها و کش و رسانه‌های واتساپ استفاده کنید:

بخوانید  ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد اکسترنال وسترن دیجیتال WD

C:\Users\[UserName]\AppData\Local\Packages\5319275A.WhatsAppDesktop_cv1g1gvanyjgm\LocalCache\Roaming

اگر مسیر بالا نتیجه نداد آنگاه کافی است که از جستجوی ویندوز خود کمک بگیرید و واتساپ را جستجو کنید تا محل ذخیره‌ی اصلی پوشه را بیابید

بازیابی چت و اطلاعات و عکس‌های واتساپ

با یافتن پوشه‌ی اصلی واتساپ و باز کردن آن به احتمال زیاد تصویری مشابه زیر خواهید دید. پوشه‌های اصلی شامل databases و file systems و logs هستند. البته در واتساپ دسکتاپ عکس‌ها و فیلم‌ها با کلیک کردن روی گزینه‌ی دانلود در همان جایی ذخیره می‌شوند که شما می‌خواهید. به طور معمول پوشه‌ی دانلود ویندوز مقصد ذخیره‌ی اصلی آنهاست.

بازیابی چت و اطلاعات و عکس‌های واتساپ

اگر باز هم به نتیجه نرسیدید، از ترفند بند زیر استفاده کنید که در آن روش پیدا کردن فایل‌های موقتی (temporary files) در ویندوز را توضیح داده‌ایم.


عکس‌ها و فیلم‌های واتساپ نسخه‌ی وب (روی مرورگر کروم گوگل) در کجا ذخیره می‌شوند؟

در نسخه‌ی وب هر وقت عکسی یا فایلی را دانلود کنید؛ در همان جایی که شما تایید کرده‌اید؛ ذخیره می‌شوند. به طور معمول در گوگل کروم این پوشه همان پوشه‌ی اصلی دانلود ویندوز است. اما می‌توانید از طریق فایل‌های کش و موقتی هم به دنبال آنها بگردید. برای منظور روش زیر را دنبال کنید:

  • دکمه‌ی ویندوز (تصویر پنجره‌ی ویندوز) کیبرد خود را به همراه R بزنید
  • حالا در پنجره‌ی باز شده تایپ کنید: Temp و اینتر را بزنید
  • پنجره‌ای باز می‌شود که شامل تمام فایل‌های موقتی (temporary files) برنامه‌های ویندوز شماست. گاهی می‌توانید در اینجا فایل مورد نظرتان را پیدا کنید.

آموزش بازیابی چت‌های واتساپ

احتمال دارد به اشتباه یک پیام متنی را در چت واتساپ به جای آرشیو کردن پاک کرده و بعدها به آن نیاز پیدا کرده باشید. در اینجا به شما آموزش می‌دهیم که چگونه می‌توان چت‌های پاک شده در واتساپ را بازگردانی کرد. شاید برای‌تان سوال به وجود آمده باشد که تفاوت پاک کردن با آرشیو (Archive chat) کردن در واتساپ چیست؟ وقتی شما چتی را آرشیو می‌کنید؛ هر وقت که خواستید می‌توانید با رفتن به آرشیو آن را بازگردانی کنید.

چطور یک چت آرشیو شده را بازگردانی کنیم؟

  • در اندروید در لیست چت‌های‌تان به پایین اسکرول کنید تا به Archived Chats برسید و روی آن بزنید. روی چتی که می‌خواهید بازگردانی شود بزنید و سپس روی دکمه‌ی unarchive که شبیه به یک جعبه است را تپ کنید تا آن چت بازیابی شود.
  • در آیفون در چت لیست به بالا اسکرول کنید تا Archived Chats را ببینید و روی آن بزنید. سپس روی چتی که می‌خواهید بازیابی شود به چپ سوایپ (swipe) کنید تا دکمه‌ی Unarchive ظاهر شود و آن را بزنید.

چطور یک چت پاک شده را بازگردانی کنیم؟

اگر بکاپ خود را فعال کرده‌اید؛ کافی است که یک بار اپلیکیشن را حذف و دوباره نصب کنید و سپس چت‌ها و فایل‌ها را از روی بکاپ بازگردانی کنید. دقت کنید که همه‌چی از روی آخرین بکاپ شما بازگردانی می‌شود. تنها یک روش دیگر برای بازگردانی از روی فایل دیتابیس واتساپ اندروید وجود دارد که آن را نیز برای شما شرح می‌دهیم.

آموزش بازگردانی چت‌های قدیمی از روی دیتابیس واتساپ در اندروید

فرض کنید به اشتباه عکس یا فایل یا چتی را پاک کنید و بلافاصله بعد از آن بکاپ آنلاین گرفته شود. پس در ظاهر با روشی که در بالا توضیح دادیم هرگز نمی‌توانید به چت یا عکس قدیمی پاک شده‌ی خود دسترسی پیدا کنید. اما اگر از اندروید استفاده می‌کنید؛ یک روش عالی برای بازگردانی چت و فایل‌های قدیمی شما وجود دارد:

  • برنامه‌ی مدیریت فایل اندروید را باز کنید و از حافظه داخلی خود به پوشه‌های WhatsApp/Databases بروید.
  • فایل msgstore.db.crypt12 را پیدا کنید و آن را به msgstore-latest.db.crypt12 تغییر نام بدهید و در جای مطمئنی ذخیره کنید.
  • فایل msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 را نیز به msgstore.db.crypt12 تغییر نام بدهید و در جای مطمئنی ذخیره کنید.
    دقت کنید که YYYY سال میلادی و MM ماه و DD روز است.
  • حالا اپلیکیشن واتساپ را حذف کنید.
  • اگر گوگل درایوتان فعال است و بکاپ تاز‌ه‌ی واتساپ روی آن موجود است؛ به اپ گوگل درایو بروید و بکاپ‌های واتساپ را پاک کنید.
  • حالا دوباره اپلیکیشن واتساپ را نصب کنید.
  • در نهایت چت و فایل‌های خود را از روی دو فایل بالا که در جای مطمئنی ذخیره کردید، بازیابی کنید.

ترفند جالب: اگر می‌خواهید روش بالا را انجام بدهید و چت و فایل‌های قدیمی خود را بازیابی کنید ولی در عین حال چت‌ها و فایل‌های کنونی خود را از دست ندهید؛ کافی‌است که از چت‌های کنونی‌تان Export بگیرید. منوی واتساپ را باز کنید و از گزینه‌ی More به Export chat بروید. واتساپ دو گزینه‌ی Without media و Include media را در اختیار شما می‌گذارد که در حقیقت منظور از Media همان عکس و فیلم و ویس و سایر فایل‌ها است. اگر می‌خواهید فایل‌ها را هم داشته باشید گزینه‌ی Include media را بزنید.
واتساپ امکان Export گیری چت‌ها را تا 10000 پیام با Media‌ و 40000 پیام بدون Media فراهم می‌کند. وقتی خروجی آماده شد می‌توانید آن را ایمیل کنید یا در گوگل درایو ذخیره کنید. حالا به پوشه Databases رفته و نام فایل msgstore.db.crypt12 را به msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 تغییر دهید که در آن به جای YYYY و MM و DD تاریخ روز را بزنید و سپس فایل msgstore-latest.db.crypt12 را به msgstore.db.crypt12 تغییر نام بدهید. حالا با حذف و نصب دوباره‌ی واتساپ آخرین چت‌ها برخواهند گشت.

بخوانید  آموزش ریکاوری عکس و ویدیو در اندروید

ترفند مهم: شما می‌توانید با تغییر نام فایل‌های msgstore.db.crypt12 و msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 به هر نام دیگری و ذخیره‌ی آنها در یک جای مطمئن؛ همیشه تمام چت‌ها و فایل‌های داخل این فایل‌ها را بازیابی کنید. اگر کاربری خاصی از واتساپ دارید و اطلاعات آن خیلی برای‌تان مهم است؛ پیشنهاد اکید داریم که براساس تاریخ شروع به ذخیره کردن فایل‌های بکاپ در یک مکان مطمئن کنید تا هر وقت نیاز بود بتوانید از روی این فایل‌ها؛ چت‌ها را بازیابی کنید.


آموزش انتقال چت‌ها و فایل‌های واتساپ بین آیفون و اندروید از طریق نرم‌افزار Wondershare MobileTrans

اگر گوشی خود را از آیفون به اندروید و یا بالعکس ارتقا داده باشید و یا بخواهید بین دو یا چند گوشی یا تبلت مختلف چت‌ها یا فایل‌های واتساپ را منتقل کنید؛ چه راه‌حلی وجود دارد؟ به طور کلی اگر سیستم عامل‌تان تغییر نکند و همچنان به حساب گوگل در اندروید و یا iCloud در آیفون و آیپد دسترسی داشته باشید؛ به راحتی می‌توانید از طریق گوگل درایو و آی‌کلود اپل خود به تاریخچه‌ی چت‌ها و فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. اما اگر دسترسی به حساب گوگل درایو یا آی‌کلود مسدود شده باشد و یا بخواهید از اندروید به آیفون مهاجرت کنید و یا بالعکس؛ آن وقت نیاز به ابزاری است تا به طور دستی تاریخچه‌ی چت‌ها و تمام فایل‌های واتساپ را بین دو سیستم عامل گوناگون منتقل کنید.
نرم‌افزار Wondershare MobileTrans از نظر کارشناسان کلینیک هارد ایران بهترین ابزار برای انتقال (Transfer) فایل بین ابزارهای گوناگون مثل آیفون و اندروید است و همچنین این نرم‌افزار قابلیت بسیار قوی بکاپ‌گیری و بازگردانی را برای واتساپ نیز ارائه می‌کند.
دانلود رایگان نرم‌افزار Wondershare MobileTrans برای ترنسفر واتساپ میان اندروید و آیفون و بکاپ‌گیری و بازگردانی واتساپ

کافی است این نرم‌افزار را روی ویندوز یا مک خود نصب کنید و سپس هر دو گوشی اندرویدی و آیفون خود را همزمان به سیستم متصل کرده و برنامه را اجرا کرده و از گزینه واتساپ گزینه‌ی Transfer WhatsApp Messages را انتخاب کنید. اپلیکیشن به طور خودکار هر دو گوشی را پیدا می‌کند. اگر گوشی مبدا و گوشی مقصد اشتباه انتخاب شده‌اند می‌توانید جای آنها را با کلیک کردن روی دکمه Flip عوض کنید. دقت کنید Source گوشی اصلی و مبدا است و Destination‌ گوشی مقصد که فایل‌ها به آن منتقل می‌شود. توجه داشته باشید که در صورتی‌که در گوشی مقصد پیش‌تر واتساپ مورد استفاده قرار گرفته بود؛ تمام فایل‌ها و چت‌های قبلی پاک خواهند شد و با چت و فایل‌های گوشی مبدا جایگزین می‌شوند. پس با نهایت دقت و آگاهی این کار را انجام بدهید.

Wondershare MobileTrans یک نرم‌افزار عالی و راه میان‌بر برای دسترسی به فایل‌های واتساپ آیفون است. اما در این حالت شما نیاز به یک گوشی اندرویدی هم دارید تا با انتقال فایل‌ها به آن؛ بتوانید به راحتی و از طریق مدیر فایل گوشی اندرویدی خود به تمام فایل‌های واتساپ دسترسی پیدا کنید و آنها را در هر جا که می‌خواهید کپی کنید.


آموزش فعال کردن بکاپ خودکار روزانه واتساپ در اندروید و آیفون

در این مقاله‌ها بارها از لزوم فعال کردن بکاپ خودکار روزانه واتساپ در اندروید روی گوگل درایو و در آیفون روی آی‌کلود گفتیم. شاید بسیاری از شما ندانید چگونه باید این کار را انجام داد. پس تصمیم گرفتیم در انتهای این مقاله آموزش فعال کردن بکاپ خودکار واتساپ را نیز بگنجانیم.

  • قدم اول: به قسمت Settings واتساپ در آیفون خود بروید. در اندروید در قسمت بالای راست یک منوی بازشدنی با علامت سه نقطه عمودی وجود دارد؛ روی آن بزنید و Settings را انتخاب کنید
  • قدم دوم: از منوی باز شده گزینه‌ی Chats را انتخاب کنید و سپس به گزینه‌ی Chat backup بروید.
  • قدم سوم: در آیفون Auto Backup و در اندروید Back up to Google Drive گزینه‌های پیش روی شما برای بکاپ گیری است.

بکاپ‌گیری آیفون‌ها روی سرویس iCloud اپل انجام می‌شود و باید آی‌کلود خود را فعال کرده باشید. در اندروید هم بکاپ‌گیری روی حساب گوگل درایو شما انجام می‌شود.
واتساپ برای زمان‌بندی بکاپ‌گیری خودکار چهار گزینه را در اختیار شما می‌گذارد:

  • روزانه یا Daily
  • هفتگی یا Weekly
  • ماهانه یا Monthly
  • خاموش یا Off

پیشنهاد اکید ما انتخاب گزینه‌ی روزانه است تا حد مقدور هیچ چت و فایلی را از دست ندهید. در آیفون همیشه تک نسخه‌ی آخرین نسخه بکاپ شما ذخیره و بکاپ‌های قدیمی‌تر پاک می‌شوند. در اندروید ولی تا هفت نسخه‌ی آخرین بکاپ‌های شما نگهداری می‌شوند. بنابراین در اندروید در صورت اشتباه در آخرین بکاپ، می‌توان از نسخه‌ی قدیمی‌تر استفاده کرد.


سخن آخر این‌که فراموش نکنید واتساپ برخلاف سایر اپلیکیشن‌ها هیچ تاریخچه‌ای از چت‌ها و عکس‌ها و ویدیوهای شما روی سرورهای خودش ذخیره نمی‌کند و برای بازیابی چت‌ها و عکس‌ها و فایل‌ها نیاز هست تا از بکاپ آنلاین گوگل درایو یا آی‌کلود اپل و یا فایل‌های موجود در گوشی یا رایانه شما استفاده شود. بنابراین اگر اطلاعات مهمی روی واتساپ خود دارید هرگز فعال کردن بکاپ آنلاین روزانه‌ی آن را فراموش نکنید.

 

برخی از مشتریان کلینیک هارد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *