5/5 - (3 امتیاز)

ابتدای سالی که هنوز چند هفته‌ای به پایان‌ش مانده؛ برای مردم سرزمین ما با باران‌های شدید و سیل شروع شد. سیل شهرهای زیادی را دربر گرفت و خسارات زیادی وارد کرد. بلافاصله بعد از تعطیلات نوروزی کلینیک هارد ایران شاهد تماس‌های بسیاری از نقاط سیل‌زده‌ی کشورمان بود که به دنبال بازیابی اطلاعات از هاردها و کامپیوترها و لپ‌تاپ‌های خیس شده در اثر سیل بودند. مردم بسیار نگران اطلاعات‌شان بودند و با استرس زیادی از کارشناسان کلینیک هارد ایران سوال می‌پرسیدند و انتظار داشتند که کارشناسان ما این اطمینان خاطر را به آنها بدهند که اطلاعات‌شان قابل بازیافت است. آنها دائما اظهار می‌کردند که شاید بتوانند خسارات مادی سیل را جبران کنند اما اگر اطلاعات‌شان بازنگردد؛ ضررهای مادی و معنوی فراوانی را متحمل خواهند بود. خوشبختانه کلینیک هارد ایران این افتخار را داشت که بتواند با بازیابی موفق اطلاعات تمام مواردی که به کلینیک هارد ایران مراجعه کرده بودند؛ بخشی از خسارت بزرگ سیل 1398 را برای هموطنان‌مان جبران نماید.

حال در این مقاله می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که آیا امکان بازیابی اطلاعات از روی هارد دیسک‌های خیس شده و آب خورده وجود دارد و کلینیک هارد ایران چگونه این کار را می‌کند؟

ریکاوری هارد خیس

وقتی با بلایی طبیعی چون سیل و طوفان مواجه می‌شویم؛ آسیب به وسایل الکتریکی شامل دو موضوع می‌شود: یکی آب‌خوردگی و خیس شدن آنها و دیگری شوک الکتریکی به دلیل افزایش فشار الکتریکی ناشی از طوفان و یا اتصالی برق بر اثر رسانایی آب.

مهم‌ترین نکته در مواجهه با هارد دیسک خیس شده بر اثر سیل و طوفان این‌ست که کاربران با استرس زیاد و بدون داشتن دانش فنی لازم اقدام به خشک کردن آن می‌کنند. دقت کنید که در چین حوادثی هارد ممکن‌ست با آب شور؛ آب گل‌آلود و آلوده به بسیاری مواد دیگر خیس شده باشد و برای خشک کردن باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشت. یک شیوه‌ی درست این‌ست که هارد را بلافاصله با آب تمیز (در صورت در دسترس بودن) خوب شستشو داد تا آلودگی‌ها بر روی هارد نمانند. توجه داشته باشید این کار بایستی حتما توسط افراد کارشناس انجام بگیرد و به هیچ وجه خودتان اقدام به شستن هاردتان نکنید و کلینیک هارد ایران هیچ مسئولیتی در قبال شستشوی هارد توسط خودتان نخواهد داشت.

اولین اقدام در قبال هارد دیسک خیس باید گرفتن تمام آب آن توسط دستمال توالت و خشک کردن آن توسط همین نوع دستمال باشد. سپس باید هارد دیسک را در کیسه‌های زیپ کیپ قرار دهید و تمام هوای آن را بگیرید.

نکته‌ی بسیار بسیار مهم دیگر در قبال هارد دیسک‌های آب‌خورده و خیس شده این‌ست که به هیچ وجه نباید به کامپیوتر متصل‌شان کنید. این هاردها باید بلافاصله به کلینیک هارد ایران ارسال شوند تا در شرایطی ایمن و مطمئن روشن شوند. دقت کنید یک بار و فقط یک بار متصل کردن چنین هاردی به کامپیوتر می‌تواند موجب از دست رفتن همیشگی اطلاعات شما شود و راه بازگردانی اطلاعات را مسدود سازد. در صورتی‌که توصیه‌های بالا را رعایت کرده و هارد را بدون متصل کردن به رایانه برای کلینیک هارد ایران بیاورید؛ احتمال بازگردانی بی‌نقص اطلاعات شما حتی به صورت 100% هم وجود خواهد داشت.

بخوانید  چطور می‌توان اطلاعات را برای همیشه از هارد دیسک پاک کرد؟

 

برخی از مشتریان کلینیک هارد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *